Obowiązki pracownika

Rozdział II Kodeksu Pracy

Obowiązki pracownika

Art. 100 Podstawowe obowiązki pracownika

& 1. Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeśli nie są one sprzeczne z przepisami prawa i umową o pracę.

& 2. Pracownik jest obowiązany w szczególności:

  1. przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy;
  2. przestrzegać regulaminu czasu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku:
  3.  przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych:
  4. dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę:
  5. przestrzegać tajemnicy określonej w odrębnych przepisach:
  6. przestrzegać w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.

Dodaj komentarz